Vraag offerte aan

Alles wat u moet weten over SCM-gecertificeerde producten. Nog steeds vragen? Bel gerust!

Kennisbank

Veelgestelde vragen

Algemeen

Een klasse 1 alarm is een startonderbreker die ervoor zorgt dat een voertuig zonder sleutel en extra autorisatiemethode (automatisch of handmatig) niet gestart kan worden. Een startonderbreker blokkeert het voertuig tot de juiste sleutel en transponder worden aangeboden. Lees meer over alarm klasse 1.

Een klasse 2 alarm beveiligt een voertuig tegen inbraak door beveiliging op alle deuren, de kofferklep en motorkap. Een klasse 2 alarm bestaat uit een klasse 1 startonderbreker, aangevuld met een alarmsysteem en inbraakdetectie. Als de auto open wordt gemaakt zonder sleutel gaat het alarm af en springen de knipperlichten aan. Lees meer over alarm klasse 2.

Een klasse 3 alarm is de hoogste beveiligingsklasse tegen inbraak van een voertuig.

Een klasse 3 alarm staat ook wel bekend als alarmsysteem met hellingshoekdetectie. Het voertuig is, net als bij het klasse 2 alarm, beveiligd tegen inbraak door een alarm op de deuren, kofferklep en motorkap. Het klasse 3 alarm heeft aanvullend een hellingshoekdetectie. Dit zorgt ervoor dat een alarm afgaat als de auto wordt opgetild met bijvoorbeeld een krik. Lees meer over alarm klasse 3.

Een klasse 4 alarm is een GPS voertuigvolgsysteem dat gekoppeld is aan een PAC meldkamer. Dit is een beveiligingssysteem waarmee een voertuig na diefstal kan worden gevolgd, opgespoord en geblokkeerd. Een klasse 4 alarm moet gecombineerd worden met een basisbeveiliging. Dit moet minimaal alarm klasse 1 zijn. Bij een klasse 4 alarm krijgt de PAC meldkamer pas melding wanneer er een melding van diefstal is gemaakt. Lees meer over alarm klasse 4.

Een klasse 5 alarm is een voertuigvolgsysteem met de hoogste beveiliging tegen inbraak en diefstal van een voertuig. Bij deze klasse wordt een klasse 3 alarm gekoppeld aan een klasse 4 alarm. Het verschil met alarm klasse 4 is dat het voertuigvolgsysteem automatisch wordt ingeschakeld wanneer het alarm afgaat en de PAC meldkamer direct melding krijgt. Met het klasse 5 alarm is een voertuig beveiligd met de hoogste SCM klasse. Lees meer over alarm klasse 5.

Veel mensen denken dat het klasse 4 alarm en opvolging is van klasse 1, 2 en 3. Dat is logisch, maar niet correct. Het klasse 4 alarm is een standalone voertuigvolgsysteem dat mogelijk is in combinatie met een klasse 1, 2 of 3 alarm. Pas wanneer het klasse 3 alarm gekoppeld wordt aan het klasse 4 alarm ontstaat een klasse 5 alarm.

De alarmmelding van het klasse 3 alarm wordt doorgestuurd naar het klasse 4 alarm en hierdoor zal het voertuig direct blokkeren. De koppeling hiertussen is in feite een klasse 5 alarm. Een klasse 5 alarm kan dus nooit een combinatie tussen een klasse 1 en 4 of 2 en 4 alarm zijn.

Een klasse 5 alarm ontstaat pas als een klasse 3 en klasse 4 alarm zijn gekoppeld. In de praktijk wordt dit vaak verkeerd geïnterpreteerd en zorgt dit voor een foutieve beveiligingsklasse, wat kan resulteren dat het voertuig niet verzekerd is.

Een TV01 Peilzender is een passief voertuigvolgsysteem. Het systeem stuurt twee keer per 24 uur een locatie en gaat daarna weer “slapen”. De peilzender is bedoeld om een voertuig terug te vinden. Lees meer over de TV01 Peilzender.

Een Keyless Protector is een sleutelbeveiliging die een keyless entry sleutel automatisch uitschakelt en hiermee een voertuig beveiligt tegen inbraak via relay attack. Lees meer over de KE01 Keyless Protector.

Relay attack is een populaire diefstalmethode waarbij autodieven het signaal van een keyless entry sleutel – die bijvoorbeeld binnen in huis ligt – opvangen, versterken en hacken.

Een auto met keyless entry sleutel ontgrendelt en start vanzelf als de sleutel dicht in de buurt is en het signaal van de sleutel wordt versterkt. Met speciale apparatuur versterken dieven het signaal van de sleutel, waardoor de auto ontgrendeld en gestart kan worden.

Voorkom relay attack met de KE01 Keyless Protector.

Ja, alle CCV/SCM-gecertificeerde voertuig-beveiligingssystemen moeten na 3 jaar elk jaar gekeurd worden. Hiervoor kan contact worden opgenomen met de installateur.

Fleetprotect is overtuigd van de kwaliteit en geeft daarom 3 jaar fabrieksgarantie.

Alle voertuigen van buiten de EU zijn per definitie afgekeurd voor iedere mogelijkheid tot CCV/SCM-certificatie. Eigenlijk kunnen deze voertuigen gezien worden als klasse 0. Hier moet namelijk alles vanaf 0 worden ingebouwd, inclusief een dubbele startonderbreker. Meer informatie hierover kan worden ingewonnen bij de installateur.

Alles over de Keyless Protector

Een Keyless Protector werkt als een klem om de batterij van de sleutel van een auto met sleutelloze toegang. De klem verbreekt de connectie tussen de batterij en sleutel als de sleutel stilligt. Hierdoor is een voertuig beveiligd tegen inbraak via relay attack.

De benodigde Keyless Protector hangt af van de batterij in de keyless entry sleutel. Controleer welk type batterij in de sleutel zit of volg ons stappenplan. Het meest voorkomende batterijtype is CR2032 of CR2025, wat overeenkomt met de Keyless Protector KP20. Zit in de sleutel een kleiner formaat batterij, dan is de Keyless Protector KP16 geschikt. In sleutels met CR2450 batterij past de Keyless Protector KP24.

Per januari 2021 heeft keuringsinstantie Kiwa een geüpdatete lijst samengesteld waarin voor elk automerk en -model de specifieke eisen met betrekking tot bescherming tegen relay attack zijn vastgelegd. Bekijk de lijst hier.

Ja, de KE01 Keyless Protector heeft een CCV/SCM-certificering en voldoet hiermee aan de beveiligingseisen van verzekeraars.

Dit is afhankelijk van de verzekeraar en keuringsinstantie Kiwa. Bekijk hier de actuele lijst van goedgekeurde merken. Natuurlijk raden wij altijd sterk aan een voertuig en de sleutels goed te beveiligen tegen inbraak en diefstal.

Het installeren van een Keyless Protecter is erg eenvoudig. Elke Keyless Protector wordt geleverd met een handleiding hoe deze te installeren is. Een zelf geïnstalleerde Keyless Protector is echter niet CCV/CCV-gecertificeerd en voldoet niet aan de eisen van verzekeraars.

Nee, dit moet worden gedaan door een erkend installateur. Zonder installatie door een erkende Kiwa / SCM installateur ontvangt u geen CCV/SCM-certificaat en voldoet de Keyless Protector niet aan de beveiligingseisen van verzekeraars.

Om het CCV/SCM-certificaat te verkrijgen moeten beide keyless entry autosleutels beveiligd worden. Ook als u maar één sleutel actief gebruikt.

De reguliere Keyless Protector is wel per stuk verkrijgbaar, deze is niet CCV/SCM-gecertificeerd en kan zelf geïnstalleerd worden. Hiermee voldoet u echter niet aan de beveiligingseisen van verzekeraars.

Geen zorgen! De Keyless Protector is niet gemaakt op basis van de sleutel, maar op basis van het batterijtype. Het systeem is hierdoor geschikt voor 99% van alle auto’s. Staat uw automerk bij het bestellen niet in de lijst? Vermeld bij uw bestelling dan het type batterij, wij zorgen dan dat u de juiste Keyless Protector ontvangt.

Het gebruik van de Keyless Protector is volkomen veilig en zal geen schade toebrengen aan u of uw bezittingen.

Ja, uw auto behoudt de fabrieksgarantie. De installatie van de Keyless Protector in de sleutel heeft hier geen invloed op. De Keyless Protector is de enige ‘aftermarket’ beveiliging die op zichzelf geen invloed heeft op de fabrieksgarantie.

Zorg dat u bij het plaatsen van een (nieuwe) knoopcelbatterij de polen (plus- en minzijde) niet aanraakt. Houd de batterij alleen vast aan de zijkanten.

Zorg ervoor dat de kopertape goed bevestigd is. Zeker weten dat de kopertape een goede verbinding heeft met de batterij en met de protector? Wrijf na installatie goed over de buitenzijde van de protector.

Nee, de Keyless Protector heeft geen negatieve invloed op de levensduur van de batterij. Het kan zelfs dat de levensduur van de batterij wordt verlengd, doordat de protector de batterij tijdelijk uitschakelt.

Ja, de Ke01 Keyless Protector heeft ook een CCV/SCM-certificering en beïnvloedt uw huidige certificering niet.

Ja, bij het plaatsen van de Keyless Protector dient de batterij van de sleutel te worden vervangen. Bij sommige sleutels kan het nodig zijn een dunnere batterij te plaatsen. Wij adviseren daarom altijd een batterijpakket bij te bestellen.

Alles over alarm klasse 1

Een ‘aftermarket’ klasse 1 alarm, oftewel een startonderbreker die achteraf wordt geïnstalleerd, kan nooit uitsluitend via de originele sleutel bediend worden. Een extra (handmatige of automatische) autorisatie is dan nodig.

Dit komt simpelweg omdat dit de reden is waarom er een alarm klasse 1 achteraf ingebouwd moet worden. Iedere auto heeft af-fabriek een klasse 1 startonderbreker, maar deze is niet per definitie CCV/SCM goedgekeurd. Alleen de af-fabriek startonderbreker met CCV/SCM-goedkeuring kan uitsluitend via de originele sleutel bediend worden.

Wordt er ‘aftermarket’ een CCV/SCM-gecertificeerde startonderbreker geïnstalleerd? Dan wordt gebruikgemaakt van een extra transponder/handzender om het voertuig vrij te geven. Ons klasse 1 alarm werkt daarin zeer gebruiksvriendelijk via draadloze autorisatie. Handmatige bediening is hierbij niet nodig.

Elke startonderbreker moet per merk, type en bouwjaar apart worden aangeboden bij Kiwa SCM. Doorgaans wordt dit gedaan door een importeur van een merk. Wanneer dit niet is gedaan, kan deze ook niet zomaar als CCV/SCM-goedgekeurde startonderbreker worden gebruikt. Uitsluitend de geauditeerde systemen kunnen worden gebruikt. In andere gevallen dient een klasse 1 alarm apart ingebouwd te worden.

Ja, bij een klasse 1 startonderbreker met extra autorisatie is een aparte zender onvermijdelijk. Afhankelijk van het type en merk voertuig is deze met of zonder handmatige bediening.

Na installatie van het klasse 1 alarm is bij aflevering van uw voertuig een security card meegeleverd. Deze security card is onderdeel van onze InQontrol-app. Op de security card staat een QR-code die met de camera van (bijna) elke smartphone gescand kan worden. Automatisch wordt een webpagina geopend waarop ingelogd moet worden. Deze webpagina kan enkel geopend worden door het scannen van de QR-code.

De logingegevens zijn uw kenteken en meldcode. De meldcode bestaat uit de laatste 4 cijfers van het chassisnummer, die gevonden kan worden in de auto of op het kentekenbewijs. Via de beveiligde omgeving kan via het menu-item “geïnstalleerde systemen” de juiste handleiding digitaal worden bekeken.

Alles over alarm klasse 2 en 3

Met een klasse 2 alarm is een voertuig beveiligd tegen inbraak en diefstal. Een klasse 2 alarm omvat omtrekbeveiliging, interieurdetectie, noodstroomsirene en startblokkering. Indien het voertuig niet voorzien is van een CCV/SCM-goedgekeurde startonderbreker is extra autorisatie voor het in- en uitschakelen van het alarm verplicht.

Een klasse 3 alarm is de hoogste beveiligingsklasse qua alarmsysteem en beveiligd een voertuig optimaal tegen inbraak. Een klasse 3 alarm omvat – net als het klasse 2 alarm – omtrekbeveiliging, interieurdetectie, noodstroomsirene en startblokkering. Daarbij is hellingshoekdetectie toegevoegd. Indien het voertuig niet voorzien is van een CCV/SCM-goedgekeurde startonderbreker is extra autorisatie voor het in- en uitschakelen van het alarm verplicht.

Een klasse 3 alarm omvat altijd alle beveiligingsopties van lagere klassen, behalve een aanvullende maatregel zoals de Keyless Protector. Het klasse 3 alarm kan eventueel uitgebreid worden met een klasse 4 alarm. Let op: een klasse 4 alarm is geen opvolging van klasse 3. Wanneer een klasse 4 alarm is ingebouwd, betreft dit een stand-alone voertuigvolgsysteem. Een klasse 5 alarm ontstaat wanneer een klasse 3 en klasse 4 alarm aan elkaar worden gekoppeld. Controleer dus altijd goed bij de verzekeraar welke eis wordt gesteld.

In veel gevallen is het mogelijk om het alarmsysteem via de originele sleutel te bedienen. Dit hangt echter volledig af van of het voertuig is voorzien van een af-fabriek SCM-goedgekeurde klasse 1 startonderbreker. Dit kan via de website van Kiwa worden gecontroleerd.

Let op: bij voertuigen met keyless entry die gevoelig zijn voor relay attack is voor goedkeuring klasse 1 een aanvullende maatregel zoals de KE01 Keyless Protector noodzakelijk. Het klasse 1 alarm is dan pas goedgekeurd in combinatie met een Keyless Protector. Bij een voertuig waarbij dit verplicht is staat “aanvullende maatregel verplicht” vermeld. Als een klasse 1 alarm is goedgekeurd, met of zonder KE01, mag gebruikgemaakt worden van de originele sleutel. Voor de juiste keuze hebben wij een keuze diagram gemaakt, zodat het juiste alarm bepaald kan worden.

Bij voertuigen zonder CCV/SCM-goedgekeurde startonderbreker is extra autorisatie verplicht. Bij Fleetprotect is deze extra autorisatie zeker geen ramp, want ons ADS2/3 alarmsysteem is naadloos geïntegreerd met het voertuig. Een kleine autorisatiedongle zorgt voor onopvallendheid en is haast niet merkbaar. Lees meer op de productpagina van het klasse 2 en 3 alarm.

Het ADS2-3 klasse 2 en 3 alarm is binnenin het voertuig nauwelijks zichtbaar. Wij maken gebruik van een allernieuwste interieurbeveiliging die onder de bekleding wordt geplaatst. Het enige wat zichtbaar is bij een klasse 2 en 3 alarm is het subtiele ledlampje dat aangeeft of het alarm aan of uit staat.

Een voertuig met klasse 2 of 3 alarm is in de basis niet automatisch beveiligd tegen relay attack. Echter wanneer een SCM-certificaat wordt afgegeven, wordt er gekeken om wat voor voertuig het gaat. Afhankelijk hiervan zijn er vier opties:

  • het voertuig is af-fabriek beveiligd tegen relay attack;
  • het is verplicht een KE01 Keyless Protector te installeren;
  • er moet extra autorisatie worden toegepast of;
  • het voertuig heeft geen keyless entry.

Uiteindelijk is bij het afgeven van een SCM-certificaat een voertuig dus zo goed als zeker beveiligd tegen relay attack.

Zeker, dat is geen enkel probleem. Bij elk alarm maken wij gebruik van een zogenaamde radarsensor, die ook geschikt is voor cabrio’s die met open kap geparkeerd worden.

Het ADS2-3 klasse 2 of 3 alarm is uitermate geschikt voor campers. Het mooie is dat ’s nachts ook het alarm kan worden geactiveerd op de deuren, zodat de camper goed beveiligd is als men erin ligt te slapen. Dat is wel zo prettig. Eigenlijk werkt het dan net zoals een huisalarm.

Kijk voor een antwoord op deze vraag bij de vraag ‘Kan ik alles via mijn originele sleutel bedienen?’.

Bij de aflevering van uw voertuig is een security card geleverd. Deze security card is onderdeel van onze InQontrol-app. Op de security card staat een QR-code die met de camera van (bijna) elke smartphone gescand kan worden. Automatisch wordt een webpagina weergeven waarop ingelogd moet worden. De logingegevens zijn uw kenteken en meldcode. De meldcode zijn de laatste 4 cijfers van het chassisnummer, die gevonden kan worden in de auto of op het kentekenbewijs. Via de beveiligde omgeving kan via het menu-item ‘geïnstalleerde systemen’ de juiste handleiding digitaal worden bekeken.

Alles over alarm klasse 4 en 5

Ten eerste is een koppeling met een PAC meldkamer vereist om een SCM-certificaat te kunnen afgeven. De PAC meldkamer is verantwoordelijk voor het 24/7 monitoren van het voertuig. Zij zijn ook de enige partij die in staat is de politie in te schakelen bij een diefstalmelding. Dit kan niet door een willekeurig iemand worden gedaan. Elke PAC meldkamer voldoet aan de strengste eisen op het gebied van veiligheid en privacy. Als niet aan de eisen wordt voldaan, zal de vergunning van de meldkamer direct worden ingetrokken. Om de kwaliteit te bewaken wordt de meldkamer ook jaarlijks geaudit.

Het is vanuit de verzekeraar en het keurmerk CCV/SCM verplicht om een meldkamerabonnement af te sluiten voor minimaal 12 maanden. Dit is noodzakelijk om in geval van diefstal niet te maken te krijgen met bijvoorbeeld afgesloten accounts omdat de factuur onbetaald is.

Een aansluiting met de meldkamer wordt ook uitsluitend geactiveerd bij een geldige overeenkomst en betaling van abonnementsgelden. Eerder zal het SCM-certificaat van een klasse 4 of 5 alarm ook niet worden geactiveerd.

Voordat het SCM-certificaat is geactiveerd is deze ongeldig en dus niet goedgekeurd voor de verzekering. Het alleen laten installeren van een SCM klasse 4 of 5 alarm is dus niet voldoende. Zonder actieve diensten is het certificaat ongeldig. Dit geldt ook wanneer na 12 maanden het contract niet wordt verlengd. Het certificaat wordt bij inactieve diensten gearchiveerd en is daarna ongeldig. Let op dat in veel gevallen het voertuig dan dus niet meer verzekerd is.

Kijk voor actuele prijzen van abonnementen op de pagina van abonnementen.

Het telefoonnummer van Meldkamer Holland is 088-0123334. Het telefoonnummer van de PAC meldkamer staat ook altijd op de bijgeleverde security card.

Bij een klasse 4 of 5 alarm en bij de TV01 peilzender moet de meldkamer een laatste controle doen. Pas hierna kan de koppeling in de meldkamer geactiveerd worden en kan het certificaat worden afgemeld.

Wij controleren of we de juiste contactgegevens, noodcodes, facturatiegegevens, etc. hebben. Wanneer deze gegevens ontbreken kunnen wij de registratie niet voltooien en blijft het SCM-certificaat niet afgemeld. Dit resulteert in een niet-geldig SCM-certificaat. Zorg dus vooraf dat de registratie is gedaan, zodat snel het SCM-certificaat kan worden afgemeld. De registratie van via de QR-code op de security card worden voltooid als dit vooraf nog niet gedaan is.

Ja, een klasse 4 of 5 alarm wordt standaard geleverd met gratis toegang tot onze gebruiksvriendelijke app. Deze app geeft 24/7 inzage in het voertuigvolgsysteem. De app kan worden gedownload in de Apple Store-app of Google Play Store. Kijk voor meer informatie op de pagina van het klasse 4 en 5 alarm.

Een rittenregistratie is een overzicht van alle ritten die u in uw voertuig heeft gereden. In het klasse 4 en klasse 5 alarm zit standaard ritregistratie in het pakket.

Ja, bij ons zit ritregistratie standaard in het pakket. Volledig volgens de eisen van de Nederlandse Belastingdienst.

Ja, onze rittenregistratie voldoet aan alle eisen van de Nederlandse Belastingdienst. Bij twijfel adviseren wij u altijd dit te laten controleren door de boekhouder en/of accountant.

Met een blackbox heeft u inzicht in gereden ritten, kilometers, brandstof en meer. U bent altijd zeker van de laatste locaties en meldingen.

Het melden van diefstal moet altijd via de PAC meldkamer Meldkamer Holland gebeuren. Zij zorgen voor de juiste opvolging en afhandeling.

Voor het gebruik van de security card verwijzen wij naar de InQcontrol-app. Scan hiervoor de QR-code op de security card. De handleidingen zijn ook te vinden op onze website.

Bij de aflevering van uw voertuig is een security card geleverd. Deze security card is onderdeel van onze InQcontrol-app. Op de security card staat een QR-code die met de camera van (bijna) elke smartphone gescand kan worden. Automatisch wordt een webpagina weergeven waarop ingelogd moet worden. De logingegevens zijn uw kenteken en meldcode. De meldcode zijn de laatste 4 cijfers van het chassisnummer die gevonden kan worden in de auto of op het kentekenbewijs. Via de beveiligde omgeving kan via het menu-item ‘geïnstalleerde systemen’ de juiste handleiding digitaal worden bekeken.

Alles over de peilzender

Een TV01 peilzender is een passief voertuigvolgsysteem. Dat betekent dat het twee keer per 24 uur online komt en een locatie stuurt. Daarna gaat het systeem weer  “slapen”. In geval van diefstal wordt op het eerstvolgende “wake-up” moment een bericht gestuurd zodat de peilzender met kortere intervallen gaat communiceren. Hiermee kan als alles goed gaat het voertuig worden gerepatrieerd.

Elke TV01 peilzender meldt zichzelf twee keer per 24 uur. De synchronisatietijd loopt daardoor altijd maximaal 12 uur achter. Als de synchronisatie tijd meer dan 12 uur achterloopt kan het zijn dat het voertuig buiten GPS-bereik staat. Dat betekent niet dat het voertuig niet traceerbaar is, maar voor de klant is deze dan niet altijd inzichtelijk. Als dit gebeurt terwijl het voertuig wel binnen GPS-bereik staat, adviseren wij contact op te nemen met onze supportdesk.

Alles over de InQontrol-app

Bij de aflevering van uw voertuig is een security card geleverd. Deze security card is onderdeel van onze InQontrol-app. Op de security card staat een QR-code die met de camera van (bijna) elke smartphone gescand kan worden. Automatisch wordt een webpagina weergeven waarop ingelogd moet worden. De logingegevens zijn uw kenteken en meldcode. De meldcode zijn de laatste 4 cijfers van het chassisnummer die gevonden kan worden in de auto of op het kentekenbewijs.

De InQontrol-app die bereikbaar is via my.fleetprotect.nl biedt verschillende functies. Let op dat op my.fleetprotect.nl niet direct ingelogd kan worden. Dit kan uitsluitend via de QR-code die op uw security card staat. Dit is noodzakelijk voor de beveiliging. De functies in de InQontrol-app worden continu uitgebreid. De volgende functies zijn standaard:

 

  • Overzicht van geïnstalleerde systemen, met bijbehorende handleidingen
  • Inzage in noodcode, in geval van calamiteiten
  • Registratie van abonnement indien noodzakelijk (klasse 4, 5 en TV01)
  • Contact opnemen met servicedesk

Elk systeem wordt geleverd met een servicecode, die één jaar gratis te gebruiken is. Na het eerste jaar bieden wij de mogelijkheid om tegen een gering bedrag het abonnement te verlengen. Let op: dit betreft niet het PAC meldkamerabonnement. Dit is onze eigen meldkamer voor 24/7 technische ondersteuning, met indien noodzakelijk doorschakeling naar een storingsmonteur. Deze service is uniek en biedt in 99% van de gevallen een oplossing op. Dat geeft een goed gevoel!

Er worden twee security cards bij uw geïnstalleerde alarmsysteem geleverd, zodat twee bestuurders deze bij zich kunnen dragen. Op bestelling kunnen wij meerdere passen uitgeven. Neem hiervoor contact op met onze supportdesk. De QR-code geeft toegang tot de InQontrol-app.

Dit is het kenteken van het voertuig en de meldcode. Vul het kenteken in zonder streepjes. De meldcode zijn de laatste 4 cijfers van het chassisnummer. Het chassisnummer is terug te vinden op het kentekenbewijs of in de auto. Als het chassisnummer niet vindbaar is, verwijzen wij naar de handleiding van de auto.

Nee, een security card is autospecifiek en uitsluitend gekoppeld aan de auto. Zo blijft uw privacy gewaarborgd.

Ja, deze horen bij de auto en staan op chassisnummer. Er zijn geen persoonlijke gegevens aan gekoppeld.

Dit staat er uitsluitend op wanneer in het voertuig een klasse 4 of 5 alarm is ingebouwd. Deze RFID kaart kan gebruikt worden met de “override reader” die in het voertuig zit. Wanneer een voertuig is geblokkeerd kan de blokkering er hiermee afgehaald worden als je op een plek bent waar geen GSM-bereik is. Tevens kan deze gebruikt worden als er iets mis is met het voertuigvolgsysteem. Voor informatie hoe deze kaart gebruikt moet worden verwijzen wij naar de handleiding in onze InQontrol-app.

Zie onderstaande afbeelding voor een security card van een startonderbreker, klasse 2 en klasse 3 alarm:

[AFBEELDING]

Zie onderstaande afbeelding voor een security card van een klasse 4 alarm of klasse 5 alarm met af-fabriek klasse 3:

[AFBEELDING]

Zie onderstaande afbeelding voor een security card van een startonderbreker en/of klasse 5 alarm, met aftermarket klasse 3.

[AFBEELDING]

Er zijn drie verschillende versies, omdat bij een combinatie van een klasse 3 alarm en een klasse 5 alarm de kaart van het klasse 3 alarm vervalt en wordt samengevoegd met de kaart van het klasse 5 alarm.

Alles over abonnementen

De minimale looptijd van een PAC meldkamerabonnement is 12 maanden. Opzeggen binnen 12 maanden is niet mogelijk omdat de verzekeringsmaatschappij een garantie wil hebben van minimaal 1 jaar. Wanneer u toch opzegt binnen 12 maanden gaan wij altijd op zoek naar een gezamenlijk passende oplossing.

Na 12 maanden is het abonnement maandelijks opzegbaar. Binnen 12 maanden is dit niet mogelijk omdat de verzekeringsmaatschappij een garantie wil hebben van minimaal 1 jaar.

In de meeste gevallen is dit mogelijk. Dit kan via onze supportdesk. Het is hierbij noodzakelijk om aan te tonen dat de aanvrager de rechtmatige eigenaar is van het voertuig.

Dit kan via onze supportdesk. Het is hierbij noodzakelijk om aan te tonen dat de aanvrager de rechtmatige eigenaar is van het voertuig.

Hiervoor kan een e-mail gestuurd worden naar onze supportdesk. Wij kunnen telefonisch geen wijzigingen aannemen. Gelieve hiermee rekening te houden. De PAC meldkamer kan deze contacten ook niet wijzigen.

Dit kan via onze supportdesk. Het is hierbij noodzakelijk om aan te tonen dat de aanvrager de rechtmatige eigenaar is van het voertuig.

Wij adviseren hiervan direct melding te maken, zodat wij deze security card kunnen verwijderen uit het systeem. Via onze supportdesk kunt u een nieuwe security card aanvragen die wij op afstand voor u kunnen programmeren. Hiervoor dient het voertuig wel binnen GSM-bereik te staan.

Bij een opzegging verwijderen wij alles. De ritten kunnen eventueel zelf geëxporteerd worden uit ons systeem via de rapportagemodule.

Alles over de voertuigvolgsysteem en peilzender app

Na de installatie zal een medewerker van Fleetprotect de gehele installatie nogmaals doorlopen en uiteindelijk vrijgeven aan de klant en de meldkamer. Het is noodzakelijk om vooraf de overeenkomst retour te hebben, anders worden er geen logingegevens verstrekt. Zodra alles in orde is sturen wij een e-mail met het verzoek om uw account te activeren.

Via onze website of app kan een wachtwoordreset aangevraagd worden. Dit kan uitsluitend met een geverifieerd e-mailadres. Als het e-mailadres nog niet geverifieerd is of niet herkend wordt, verzoeken wij contact op te nemen met onze supportdesk.

Wanneer het e-mailadres niet geverifieerd is kan geen wachtwoordreset worden aangevraagd. Onze activatielink heeft een beperkte activatietermijn. Als de activeringslink is verlopen kunt u contact opnemen met onze supportdesk.